EsportHub
  • Home
  • Over ons
    • Onze visie
    • Onze missie
  • Blogs
    • Call of Duty
    • EA FC 25
    • Minecraft
    • Rocket League
    • Gaming accessoires
  • Discord
  • Contact
    • Instagram
    • Facebook

De 10 meest iconische killstreaks in call of duty geschiedenis

Geschreven door

Maurice Unitli

in

Call of Duty

Wat zijn killstreaks in Call of Duty en hoe werken ze?

Killstreaks zijn speciale beloningen die je krijgt door een reeks kills te maken zonder zelf te sterven. Hoe langer je in leven blijft en hoe meer kills je maakt, hoe sterker de killstreaks die je kunt activeren. Denk aan UAV’s die vijanden onthullen, chopper gunners die de lucht domineren of – als je echt een beest bent – een Tactical Nuke die het hele potje zelfs beëindigt.

In sommige Call of Duty-titels werken killstreaks op basis van punten (scorestreaks), waarbij ook assists en het spelen van objectives bijdragen aan je beloningen. Maar klassiekers zoals Modern Warfare en Black Ops draaien puur om kills: geen genade, geen shortcuts – alleen jij, je wapen en je skill. In de video hiernaast zetten we kort het onderwerp neer, inclusief een iconische soundtrack om alvast even lekker in de stemming te komen…

Laten we eens een kijkje nemen naar De 10 meest iconische kill streaks in de call of duty geschiedenis – de killstreaks die alles veranderen, onmundig OP zijn, of gewoon niet weg te denken zijn uit de franchise.

10. Predator Missile – Het Killstreak-loterijmomentje

Ken je dat moment? Je hebt net vier kills achter elkaar gemaakt, Predator Missile ready for deployment—je grijpt direct die tablet en zoomt in op de minimap… vier rode hokjes perfect bij elkaar. OOOH, DAAR KOMEN DE KILLS.

Geïntroduceerd in Modern Warfare 2 (2009) als een 5-kill streak (of 4 met Hardline), was de Predator Missile hét startschot naar grotere killstreaks. Raakte je twee of meer vijanden? Dan was je praktisch verzekerd van een stealth chopper of een VSAT.

Maar laten we eerlijk zijn: het was ook een gokspel. Soms vond je de perfecte clustergroep, andere keren zag je je raket smakken tegen een plafond omdat je nét te vroeg stuurde. En als je de vijand hoorde callen? Rennen. Naar. Binnen. Meteen. Maar soms… soms had je gewoon pech. Die ene vijand had het op je gemunt, en voor de vierde—nee, VIJFDE keer in hetzelfde potje werd je weer weggevaagd door dat verdomde ding.

De Predator Missile heeft door de jaren heen verschillende namen gekregen:

  • Hellstorm Missile (BO2, BO3, BO4) – Splitste zich op in kleinere raketten voor een explosieve verrassing.
  • Trinity Rocket (Ghosts, Infinite Warfare) – Drie raketten, waarvan twee zelf vijanden opspoorden.
  • Glide Bomb (WWII) – Old-school versie met dezelfde fatale uitkomst.
  • Cruise Missile (MW 2019) – Een modernere variant met een iets ander gevoel, maar dezelfde satisfying impact.

Het enige nadeel? Tijdens het gebruik zat je stil en was je een sitting duck. Maar hé, alles voor die multi-kill, toch?

9. Care Package: De ultieme lootbox van Call of Duty

Ah, de Care Package. Het lootbox-gevoel voordat lootboxes een ding waren. Je gooide dat rooksignaal, keek omhoog als een kind dat op Sinterklaas wachtte en hoopte op iets magisch. Pure spanning. Jackpot of totale teleurstelling? En zodra dat pakketje landde, begon de échte stress. Vijanden roken bloed en jij stond daar, weerloos, hopend dat je het zou redden zonder kogel tussen je ogen. Gunship? AC-130? Tactical Nuke? Nee hoor, Counter UAV. Top.

De Care Package werd voor het eerst geïntroduceerd in Modern Warfare 2 (2009) en was toen beschikbaar na 4 kills (of 3 met Hardline). Een helikopter dropte een krat op jouw gekozen locatie, met daarin een willekeurige killstreak. Dit varieerde van iets simpels als een UAV tot gamechangers zoals een Chopper Gunner. Latere games introduceerden varianten zoals de Emergency Airdrop (meerdere pakketten tegelijk) en de Orbital Care Package (een futuristische upgrade in Advanced Warfare).

Maar laten we eerlijk zijn, soms was de Care Package een groter gevaar voor jou dan voor de vijand. Dat moment waarop je nét iets te dichtbij stond en je eigen pakket je platwalsde? Pijnlijk. Of als je een Juggernaut dropte en een vijand ‘m voor je neus inpikte? Nog pijnlijker.

Toch blijft de Care Package een fan-favoriet. Niet vanwege consistentie, maar juist vanwege die mix van hoop, spanning en pure chaos.

8. Rolling Thunder: Luchtshow van Vernietiging

Rolling Thunder werd voor het eerst geïntroduceerd in Call of Duty: Black Ops (2010), als een krachtige 8-kill streak. Wat het zo uniek maakte? Het was letterlijk een luchtshow van vernietiging. Zodra je de killstreak hebt geactiveerd, roep je een B-52 bommenwerper in die een strook bommen over een groot gebied van de map dropt. Ideaal voor het uitschakelen van vijanden in open gebieden of het beheersen van strategische zones.

Maar laten we eerlijk zijn, wat Rolling Thunder zo iconisch maakt, is de pure spanning die het toevoegt aan de gameplay. Die ene kans om een zieke multikill te scoren, dat is waarom je voor Rolling Thunder gaat. De spanning als je die B-52 ziet komen, je hartslag die omhoog gaat terwijl je hoopt dat je de ultieme kill krijgt. Maar dan… je mist alles. Je hebt voor die killstreak zo hard geknokt, maar je raakt niets. Gewoon niets. Het is bijna alsof het lot je in de steek laat.

En als je dan in een mode speelt waar Friendly Fire aanstaat, kan het echt dubbel zuur worden. Geen kills, je eigen team compleet uitgeroeid, en een paar minuten later ben je gebanned voor team killing. Voilà—je hebt voor niks gestreden.

7. Advanced UAV: Hackers Feel

De Advanced UAV? De Orbital VSAT? de H.A.T.R? of is het zelfs de H.A.R.P? Wat het ook is, deze killstreak is de definitie van mapcontrole. Geïntroduceerd in Modern Warfare 3 (2011), biedt deze ultieme UAV een ongeëvenaarde kijk op het slagveld. Het onthult niet alleen de locatie van vijanden op de minimap, maar zelfs de kijkrichting in real-time. Dit is letterlijk een UAV op steroïden.

Met 30 seconden aan pure, ononderbroken informatie en een pulserend effect, kan dit echt de doorbraak zijn die je nodig hebt. Zelfs de Ghost-perk houdt zich niet schuil voor deze ultieme tool. En het beste deel? Het is een orbital streak, dus hem uit de lucht knallen zal niet lukken…

Door de jaren heen heeft deze killstreak verschillende vormen aangenomen. Van de Blackbird in Black Ops (8 kills, een absolute steal) tot de H.A.T.R. in Black Ops III en de H.A.R.P. in Cold War, het blijft een van de meest iconische killstreaks die ooit zijn geïntroduceerd. In Warzone kun je hem zelfs activeren door drie UAV’s achter elkaar in te zetten, wat zorgt voor een game-changing ervaring.

Waarom is hij zo iconisch? Het draait allemaal om kennis. De Advanced UAV stelt je in staat om je vijanden altijd een stap voor te zijn, je ziet ze aankomen, je weet wat ze gaan doen, en zij? Ze zitten compleet in het duister. Het is bijna alsof je hackt.

6. Pave Low: De Vliegende Nachtmerrie

Geïntroduceerd in Modern Warfare 2 (2009), de Pave Low was een zwaar gepantserde helikopter die vijanden autonoom aanvalt met brute kracht. En met 9 kills (8 met Hardline) was die helemaal van jou. Dankzij flares was hij moeilijk neer te schieten, wat je team echt in een onmogelijke situatie bracht als je geen RPG had.

In latere games kregen we in BO2 de Stealth Chopper, de Wraith in BO3, en de VTOL in Modern Warfare (2019). Wat hadden ze gemeen? Zodra die het gevaarte boven je hing, durfde je geen stap buiten te zetten. Maar het werd pas echt frustrerend als je team geen RPG had. Daar zit je dan, kansloos, terwijl die helikopter je zonder genade de grond in boord.

En dan die momenten waarop jij die Pave Low zelf had, en je dacht: “Yes, dit is mijn moment!” – om er vervolgens achter te komen dat je tegenstanders het hele arsenaal van RPG’s bij zich hadden. Je harde werk in vijf seconden verwoest. Hoe pijnlijk…

5. Chopper Gunner: De Overpowered Behemoth

Je hebt je kills verzameld, je drukt op je controller, en dan… BAM! Je zit achter het stuur van een waar beest. De Chopper Gunner, geïntroduceerd in Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009), was een absolute game-changer. En de introanimatie? Onmiskenbaar legendarisch. Zodra je deze killstreak had geactiveerd, kreeg je de controle over een aanvalshelikopter, compleet met machinegeweer en raketten. De helikopter cirkelt boven de map gedurende 60 seconden (tenzij neergeschoten), en het is jouw taak om zoveel mogelijk vijanden uit te schakelen. Wat maakt deze killstreak zo iconisch? Het is simpel: met de Chopper Gunner had je bijna altijd gegarandeerd 20-30 kills, en afhankelijk van de map of mode, kon je gemakkelijk 40 kills of zelfs meer scoren.

In de verschillende games varieerden de vereisten om de Chopper Gunner te krijgen, maar in Modern Warfare 2 moest je 10 kills behalen (of 9 met Hardline), en in sommige games was het 1250 scorepunten. In Black Ops kon de Chopper Gunner vijanden zelfs vertragen als ze werden geraakt, en in Modern Warfare (2019) kreeg je zelfs de volledige controle over de helikopter zelf. Het was gewoon niet eerlijk… Het was ongekend overpowerd. En dat was precies wat het zo geweldig maakte.

4. SWARM: De Vliegende Dood

De Swarm: een zee van zwarte stippen die als een storm over het slagveld raast, een ontelbaar aantal drones die vijanden met explosieven bombarderen. Geïntroduceerd in Black Ops II (2012), was het al snel de meest gevreesde streak in de game. Met 1900 scorepunten kon je de Swarm activeren, en als het eenmaal begon, was er bijna geen ontkomen aan.

En die kill feed, gevuld met je eigen naam, je voelde je onoverwinnelijk. Zodra de Swarm de lucht in ging, was het vaak game over voor het andere team, als je het einde van het potje überhaupt al haalde, want vaak verlieten alle tegenstanders al bij het horen van de eerste drone het spel, wetende dat kansloos was.

Later keerde de Swarm terug in Modern Warfare 3 (2023), maar dit keer werd het iets minder effectief. Spawn protection gooide roet in het eten, waardoor de Swarm niet altijd even lekker uit de verf kwam. Maar zelfs dan was het nog steeds een geweldenaar om rekening mee te houden. Want zelfs met bescherming waren die drones niet te stoppen.

3. R.A.P.S: Chaos op Wielen

Vanuit de lucht dropt een deploy-ship een zwerm explosieve, rollende moordmachines die als een horde cybernetische attack dogs de map overspoelen. Rennen? Heeft geen zin. Verstoppen? Vergeet het. Die dingen vinden je hoe dan ook. De R.A.P.S., geïntroduceerd in Black Ops III (2015), was een van de meest gevreesde killstreaks ooit. Met 1300 scorepunten kon je de game volledig overnemen. De snelheid, de explosieve impact, en het feit dat ze constant bleven jagen, maakten ze vrijwel onmogelijk te ontwijken. Je kon ze neerschieten, maar tegen de tijd dat je er één kapot had, kwamen er alweer drie anderen op je afrollen.

EPIC R.A.P.S. BATTLE OF HISTORYYY! – een knipoog naar de bekende YouTube-serie van vroeger. In de campaign was er zelfs een accolade waarin je een R.A.P.S. tegen een vijandelijke R.A.P.S. moest laten botsen, alsof het een rap battle op wielen was.

2. AC-130: Death From Above

“ENEMY AC-130 ABOVE!” – en ineens wist je: dit potje was voorbij. Je werd het hele potje volkomen weggespeeld en nu moest je boeten. Rennen? Zinloos. Schuilen? Uitstel van executie.De AC-130, geïntroduceerd in Modern Warfare 2 (2009), was niet zomaar een killstreak. Dit monsterlijke gunship gaf je controle over drie vernietigende wapens: een 105mm kanon voor alles-in-één-verwoesting, een 40mm kanon voor de net-niet-overkill-optie en een 25mm snelvuurkanon om het werk af te maken. En alsof dat niet genoeg was, werden vijanden keurig voor je gemarkeerd met rode vierkantjes.

Met 11 kills (10 met Hardline) in MW2 en een 12-pointstreak in MW3 was de AC-130 een beloning voor de elite. Het enige wat dit beest kon stoppen was een raketwerper met lock-on of een hellstorm missile, maar eerlijk? Daar kreeg je niet eens de kans voor…

En laten we die legendarisch “Death From Above”-missie in de MW-campaign niet vergeten. Of je nu vijanden uit de lucht haalde in multiplayer of AI aan flarden schoot in singleplayer, één ding stond vast: als je de AC-130 had, voelde je je een god. En als de vijand hem had? Tja… shit.

1. Tactical Nuke – De Ultieme Vernedering

TACTICAL NUKE INCOMING! – Dat was het moment waarop alles stilviel. Geen ontsnapping, geen hoop. Alleen de onvermijdelijke vernietiging die op je afkwam…

Een Tactical Nuke krijgen was het ultieme bewijs dat je niet zomaar goed was, maar buitenaards dominant. Dit was niet iets wat je cadeau kreeg – het was een beloning voor alleen de besten der besten. Geïntroduceerd in Modern Warfare 2 (2009), was dit de killstreak der killstreaks: 25 kills zonder te sterven (In latere games zelfs 30) en BOOM – een gigantische explosie die álle spelers op de map uitroeide, inclusief je eigen team. Het potje? Meteen voorbij. Jij? De absolute koning van de lobby. Kreeg je hem tegen? Absolute vernedering…

Elke nuke had zo z’n eigen flair. In Black Ops Cold War liet hij spelers respawnen na de explosie, terwijl hij in Warzone 2.0 alleen via een speciale missie te verkrijgen was. Maar de Black Ops 6 nuke? Die tilt de dramatiek naar een heel nieuw niveau. Armen en handen vliegen in brand, geschreeuw vult de map – dit is niet zomaar een explosie, dit is een apocalyptische nachtmerrie.

De Tactical Nuke was, is, en blijft het ultieme statement in Call of Duty. Geen enkele killstreak komt in de buurt van de totale dominantie die dit beest met zich meebrengt. En als je ‘m ooit zelf hebt ingezet… dan weet je precies hoe dat voelt.

Wat is Jouw Favoriete Killstreak?

En daar heb je ze, de 10 meest iconische killstreaks in Call of Duty – de beesten die de chaos brengen en de vijanden in de pan hakken. Maar nu is het jouw beurt: welke killstreak heeft volgens jou de meeste impact gehad? En welk moment uit jouw eigen CoD-ervaring zou je nooit meer vergeten? Deel je gedachten in de reacties!

En als je nu helemaal in de CoD-sfeer zit, waarom duik je dan niet in mijn andere blog over de Top 10 multiplayer maps die elke CoD-speler gezien moet hebben? Van de klassieke favorieten tot de chaos van de nieuwste maps, je vindt alles wat je nodig hebt om je strijd te verbeteren!

Multiplayer

Reacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bedankt voor je reactie!
←COD Camo Grind door de jaren heen: Alle mastery camo’s op een rijtje
Call of Duty: Alles over deze iconische shooter→

Meer berichten

  • Seizoen 18 van Rocket League: Een diepgaande analyse van de nieuwe features

    mei 29, 2025
  • Dé Ultieme Handheld Vergelijking: Welke Console Past bij Jouw Gameleven?

    mei 22, 2025
  • Welke controller past bij jou?

    mei 21, 2025
  • Welke gaming stoel past bij jou? Ervaringen met de E-win Knight en Stane Office Chair

    mei 20, 2025
EsportHub

About

  • Over ons

Privacy

  • Privacy policy
  • Disclaimer

Voor jou

  • Contactpagina
  • FAQ


  • Instagram
  • Facebook
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}